Τετάρτη 26 Μαρτίου 2008

Κυκλοφορεί 28 Μαρτίου

Παρκάροντας σαν (ένας ακόμα) μαλάκας

Ένα πρωί, κάπως αργά, καθώς έφευγα από το σπίτι για τη δουλειά, με φώναξε κάτω στο δρόμο μια καλή γειτόνισσα. Πήγα κοντά της και μου είπε «Ήρθε η δημοτική αστυνομία και μοιράζει κλήσεις στα παρκαρισμένα στο πάρκο, τρέχα μήπως και προλάβεις το δικό σου…». Είχα παρκάρει κι εγώ πάνω στο πεζοδρόμιο γύρω από το πάρκο της γειτονιάς μας και πήγα προς τα εκεί, αλλά είχα πάρει ήδη την κλήση μου, όπως και όλοι όσοι ήταν ανεβασμένοι διαγώνια στο πεζοδρόμιο. Είδα παρακάτω το περιπολικό σταθμευμένο και τους μαγαζάτορες απέναντι από το πάρκο να κουβεντιάζουν μεταξύ τους με πάθος το θέμα που είχε προκύψει (και για το ποιος «ρουφιάνος» είχε καλέσει την τροχαία). Πήρα την κλήση από το αυτοκίνητο μου και είδα ότι το πρόστιμο ήταν 80 ευρώ αλλά αν το πλήρωνα εντός 10 ημερών θα έδινα μόνο 40. Δίπλωσα το χαρτί και το έβαλα στην τσέπη μου, είπα θα το πληρώσω σήμερα κιόλας να ξεμπερδεύω. Μετά σκέφτηκα ότι χωρίς το χαρτί της κλήσης στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μου, διακινδύνευα να εισπράξω κι άλλη κλήση (για την συνεχιζόμενη παραβάση), άρα έπρεπε να το πάρω και να το παρκάρω κάπου αλλού. Μπήκα λοιπόν στο αυτοκίνητο, το κατέβασα από το πεζοδρόμιο και, πριν προλάβω να απομακρυνθώ, είδα πίσω μου -από το καθρεφτάκι του οδηγού- ένα άλλο αυτοκίνητο να παίρνει τη θέση που είχα πριν, καβαλώντας το πεζοδρόμιο, ενώ το περιπολικό βρισκόταν ακόμα κάπου πιο πέρα!

Έκανα ένα γύρο, ώσπου βρήκα κάπου και πάρκαρα και επέστρεψα με τα πόδια στο πάρκο. Είδα λοιπόν ότι το περιπολικό είχε φύγει, το αυτοκίνητο που είχε πάρει την (παράνομη) θέση που είχα πριν λίγο εγώ ήταν χωρίς οδηγό και χωρίς… κλήση, οι μαγαζάτορες ήταν ακόμα εκεί έξω κι ένας από αυτούς ήταν έτοιμος να αρπαχτεί στα χέρια με έναν ταξιτζή (τον οποίο είχε αποκαλέσει «καθίκι» γιατί θεώρησε πως αυτός είχε καλέσει την αστυνομία). Σε μια γωνία ήταν συγκεντρωμένοι κάποιοι γείτονες από την πολυκατοικία που μένω και πήγα κοντά τους, όπου τους άκουσα να λένε –«Εγώ νομίζω πως την αστυνομία την φώναξε ένας γέρος που έρχεται και κάθεται κάθε πρωί στα παγκάκια του πάρκου. Κάθε φορά βλέπει τα παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο βρίζει» είπε ο ένας. –«Εντάξει, και πού να τα βάλουν οι άνθρωποι; Τώρα η κάθε οικογένεια έχει και δύο και τρία αυτοκίνητα» είπε ένας άλλος. –«Καλά, τον είδατε τον άλλον που μόλις έφυγα εγώ, πάρκαρε αμέσως στη θέση μου, ενώ ήταν ακόμα εδώ το περιπολικό;» είπα κι εγώ. –«Εδώ ένας άλλος, πριν κατέβεις εσύ, βρήκε την κλήση στο δικό του, την έσκισε επιδεικτικά, πήρε το αυτοκίνητό του κι έφυγε…» ενημέρωσε την ομήγυρη μια γειτόνισσα. –«Ξέρετε κάτι, θα μπορούσα να είχα καλέσει κι εγώ την αστυνομία, γιατί δεν φτάνει που καβαλάνε το πεζοδρόμιο, αλλά το κολλάνε και στο κιγκλίδωμα της πρασιάς να μη μπορείς να περάσεις… Εγώ ξέρω τι τράβηξα τόσο καιρό, όταν έβγαζα με το καρότσι τον εγγονό μου» είπε ένας συνταξιούχος γείτονας. –«Εγώ προσπάθησα, δύο χρόνια τώρα, από τότε που άρχισαν να καβαλάνε το πεζοδρόμιο του πάρκου, να μην το κάνω… ερχόμουν κι ενώ υπήρχε θέση πάνω στο πεζοδρόμιο, έκανα γύρους για ώρα να βρω να παρκάρω κάπου αλλού, ώσπου κάποια στιγμή… υπέκυψα, ούτε που το κατάλαβα πότε έγινε, κι από τότε…» προσπάθησα να απολογηθώ εγώ.

Αργότερα πήγα σε κάποια γραφεία του δήμου στο κέντρο για να πληρώσω την κλήση. Εκεί συνάντησα τον Κίμωνα, ένα παλιό φίλο, που ήρθε να βγάλει κάρτα ελεύθερης στάθμευσης κατοίκου του κέντρου και του είπα για την κλήση. «Καλά, γιατί δεν πας με τη δημοσιογραφική σου κάρτα να ακυρώσεις την κλήση;» με επίπληξε και πήγε να μου εξηγήσει τι θα έπρεπε να κάνω. «Ξέρω τη διαδικασία, αλλά θέλω να πληρώσω» του απάντησα, «Έκανα αυτό που χρόνια κατηγορούσα όταν το έκαναν άλλοι, τότε που πήγαινα τα παιδιά μου να παίξουν στο πάρκο της γειτονιάς μου». Επέμενε όμως αυτός (με καλή προαίρεση απέναντί μου βέβαια) στο στιλ «Έλα, μην είσαι μαλάκας», «άλλοι κάνουν χειρότερα» κι έτσι δεν προσπάθησα περαιτέρω να του εξηγήσω: Πως ήθελα να πληρώσω, σαν υπόσχεση να μην το ξανακάνω ποτέ, ακριβώς για να μην νιώθω μαλάκας, αλλά όπως εγώ το εννοώ.

Οι φίλοι μας τα ζώα ...

Παραμύθιασμα κι αυτό ... η «ζωοφιλία», λέξη αμετάφραστη σε κάθε άλλη γλώσσα πλην της ελληνικής, έχει εισβάλει εδώ και δεκαετίες στη ζωή μας, τα τελευταία όμως χρόνια, πέρα από τρέντ, έχει γίνει κριτήριο «κοινωνικής ορθότητος και αποδεκτότητος»


Ώ της ευγενείας ... ώ της γλυκύτητος και της παραμυθίας ψυχής ... ώ της λεπτότητος και ώ της αφάτου φιλαλληλίας ! ο Έλλην έγινε οψίμως και φιλόζωος .
Για ανοίξτε κάνα περιοδικάκι κυριακάτικης εκδόσεως, και θα δήτε στη σχετική στήλη ...
- είμαι ο Λίνος ο γατουλίνος .
- είμαι η Νίτσα, η μικρή σκυλίτσα από τη Μακρυνίτσα
- κι αν με κρατάει ο σπάγκος, δεν είμαι από το Λάγκος, είμαι ιγκουάνα από τα Γκαλαμπάγκος.
Ζωάκια χαμένα, κακοποιημένα, τσουρομαδημένα, αδικογεννημένα, έκθετα ή παρένθετα ... ζωάκια που αναζητούν τρυφερή και ζεστή αγκαλιά στον άνθρωπο.

Παραμύθιασμα κι αυτό ... η «ζωοφιλία», λέξη αμετάφραστη σε κάθε άλλη γλώσσα πλην της ελληνικής, έχει εισβάλει εδώ και δεκαετίες στη ζωή μας, τα τελευταία όμως χρόνια, πέρα από τρέντ, έχει γίνει κριτήριο «κοινωνικής ορθότητος και αποδεκτότητος». «Είσαι ο σκύλος σου». Είσαι εκλεκτός, και άρα η ράτσα του σκύλου σου πρέπει να είναι σπάνια και ακριβή. Επί πλέον όμως, πρέπει, έχοντας την αβάντα του σκυλιού των δέκα χιλιάδων ευρώ, να φερθής και «ζωοπολιτικώς ορθά», παρέχοντας στέγη, ή, αν όχι στέγη, έστω «προστασία», σε τουλάχιστον δύο – τρία «ημίαιμα» (αυτή την ανόητη λέξη για ό,τι κάποτε αποκαλούσαμε «μπάσταρδο», δεν την κατάλαβα ποτέ. Δηλαδή, το άλλο μισό, τι υγρό να είναι, αν όχι αίμα; μπλάντυ μαίρη;), έτσι, για να τονίζεται η ανωτερότητα του «δικού σου» σε σχέση με τα άλλα.

Η ράτσα δεν παίζει ρόλο. Φιλόζωος είσαι όταν κανακεύης ένα σκυλάκι ή ένα γατάκι και το διαπλάθεις σιγά - σιγά και με υπομονή «κατ’ εικόνα και ομοίωσίν σου» - κι ας χάσκει το χάσκυ στους σαράντα υπό σκιάν, κι ας βαλαντώνει το σαμογέτ που δίπλα στην παραλία ονειρεύεται τη χιονισμένη στέπα, κι ας πηδά το γατάκι του Σιάμ από το μπαλκόνι προς το κενό και την ανυπαρξία. Το ζωάκι «σου» δεν μπορεί να υποφέρει, διότι εσύ «έχεις τον τρόπο να το καταλαβαίνης και να το κάνης να σε καταλάβη και αυτό». Ασχέτως του ότι το έχεις εγκλωβισμένο στη βεράντα του ημιρετιρέ με τα γυαλισμένα πλακάκια, και το καημένο δεν ξέρει με τι μοιάζει το χώμα. Ασχέτως του ότι το στερείς από όλα όσα θα ήσαν στη φύση του, για να ταγιάρης τη βιολογία του στα μέτρα της δικής σου φοβικής συναισθηματικότητος ή των προσωπικών σου συνηθειών.

Και πιπιλάς μέσα σου και έξω σου το μεγάλο ψέμα, «γνώρισα τους ανθρώπους κι αγάπησα τα ζώα». Λάθος, φίλε/η, που με το σίκ κάζουαλ ντύσιμο περιφέρεις το οικόσιτο της ανίας σου σαν ένα ακόμη από τα αξεσουάρ σου. Δεν θέλησες ποτέ να γνωρίσης ή να αγαπήσης τους ανθρώπους – κι έτσι, προτάσσεις τα ζώα ως προκάλυμμα αλτρουϊσμού. Δεν κατάλαβες ούτε εκείνα ούτε τους ομοίους σου, και γι’ αυτό προσποιείσαι την στοργή ή την αγάπη υπό όρους ιδιοκτησίας, νομής και κυριότητος. Είσαι φιλόζωος από εγωκεντρισμό - διότι είσαι ζώο .

Η Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή βάζει τα φασόλια και την κατσαρόλα.

Οι «Φασολοδιαγωνιζόμενοι» τα βασικά συστατικά και το δικό τους «αλατοπίπερο» και της πηγαίνουν τη φασουλάδα τους την Κυριακή 30/3 στις 12.00. Φασούλι το φασούλι…

Εμείς γι' αλλού κινήσαμε
Κι αλλού η ζωή μας πάει. Αυτό σκεφτόταν ο Δημήτρης Μπάσης όταν βάφτιζε την καινούρια του δισκογραφική δουλειά. Στο «η ζωή αλλού σε πάει» βρίσκουμε κι ένα ντουέτο με το Γιάννη Κότσιρα («Πάμε φίλε») και το ήδη ραδιοφωνικό hit «Θεέ μου». Κανείς δεν θα μιλάει (Κυριάκος!) το διήμερο που θα εμφανίζεται στη Βάρδια ο Δημήτρης Μπάσης, όταν μαζί με το Βαγγέλη Δούβαλη και τη Χρυσούλα Στεφανάκη, θα ξετυλίγουν το κουβάρι της ελληνικής λαϊκής μουσικής. Θα ακουστούν μόνο κάτι «Ψίθυροι καρδιάς» που θα λένε για το «Σπασμένο καράβι» έξω από την «Αλεξάνδρεια». Μέσα από τη Βάρδια, θα πουλήσουμε («Πούλα με») και θα αγοράσουμε αγάπες «για ένα κομμάτι ψωμί». Τις επόμενες 2 νύχτες μετά το Δημήτρη Μπάση, η Βάρδια φιλοξενεί μια σπουδαία καλλιτεχνική «γέννα». Από τη συνεργασία του Πάνου Κατσιμίχα και του Μάνου Ξυδούς προέκυψε το «Μέχρι να πάρεις παγωτό, σε βρίσκει ο χειμώνας». Ανοιξιάτικα θα ακούσουμε τον Πάνο να λέει «Νύχτωσε νύχτα», «Της αγάπης μαχαιριά», «Ανόητες αγάπες», ενώ «Για τις παλιές αγάπες» θα μιλήσει ο Μάνος που «Δε θα δακρύσει πια για σένα...».
info: Βάρδια: Δευτέρα 31/3 & Τρίτη 1/4 - Δ. Μπάσης, Τετάρτη 2 & Πέμπτη 3/4- Πάνος Κατσιμίχας & Μάνος Ξυδούς

Μy space
«Θα κατακτήσω το Μανχάταν» και το διάστημα. Αν και με πρόλαβε ο Άρμστρονγκ και η ΝΑΣΑ κάτι μήνες. Αστροναύτης ονειρευόταν να γίνει από παιδί η Niki McCretton. Μπορεί να μην πέταξε με το Columbia, έγραψε όμως το «Space 50». Το θεατρικό της ταξίδι θα απογειωθεί και θα απογειώσει το κοινό του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας (Νoesis) σηματοδοτώντας με τον τρόπο της τον εορτασμό των 50 χρόνων από τη στιγμή που ο άνθρωπος έκανε το πρώτο του διαστημικό ταξίδι. A giant step for mankind! Μετά τα «Pigs in Space», στο διάστημα πάτησε και η απόγονος της Λάικα, η σκυλίτσα «Muttnik». Η Niki McCretton πρωταγωνιστεί, χωρίς τη χρήση λόγου, με μόνα εργαλεία της το χορό, τη μουσική και το κουκλοθέατρο, και στην παράσταση για παιδιά και ενήλικες που αισθάνονται παιδιά, που θα κάνει «lift off» το Σαββατοκύριακο.
info: Νoesis: Παρασκευή 28/3, 11:00 & 20:00 - «Space 50», Σάββατο 29 & Kυριακή 30/3, 11.00 - «Muttnik, η πρώτη σκυλίτσα στο διάστημα»

Μια γυναίκα απ τη Σαγκάη
Ο Βασίλης Λέκκας πρωτοεμφανίστηκε «την εποχή της Μελισσάνθης», κάπου δηλαδή στα 1980, στο ξεκίνημα της γνωριμίας με το Μάνο Χατζιδάκι. Κι «από τότε κάθε βράδυ τραγουδάει στο σκοτάδι». Ο αγαπημένος ερμηνευτής από τας Σέρρας, που υπηρετεί το ελληνικό τραγούδι με δύναμη και λυρισμό, θα τραγουδάει στο Πλατώ από την Παρασκευή 28/3. Στο πρόγραμμα εφ' όλης της ύλης προστέθηκε και το υλικό από το νέο «Σπινθήρα» του Λέκκα, του Γιάννη Σπάθα, της Λίνας Νικολακοπούλου. «Το χειμώνα στα λιμάνια, τις ακούω να περπατούν, τις ακούω να μου μιλούν». Του μιλούν και του τραγουδούν οι Φώτης Θεοδωρίδης και Έλενα Δεληχρήστου. Στο μπουζούκι ο Στάθης Σαββίδης. μόνιμος πλέον συνεργάτης του.
info: Βασίλης Λέκκας, Πλατώ, από Παρασκευή 28/3

Σταμνάτο
Έχω μπάρμπα στην Κορώνη και θεία στο Σικάγο. Η δεύτερη αποφάσισε να με επισκεφθεί, αυτήν τη βδομάδα. Θα φέρει μαζί της τα τελευταία gadgets και trends, τα DVD με τους νέους κύκλους «Lost» και «Prison Break». Όταν αποφάσιζε να επισκεφθεί τους «συγγενείς στο Ελλάντα», η μοντερνοπροχώ «Θεία» του Αλέκου Σακελλάριου, ήταν η εποχή που οι Αθηναίοι περνούσαν από το γραμμόφωνο στο πικάπ και από τη μάξι φούστα / σκούπα, στο προκλητικό μίντι του αστραγάλου. Η αξέχαστη κινηματογραφική κωμωδία πέρασε στα σκηνοθετικά χέρια του Πέτρου Φιλιππίδη και στα υποκριτικά ταλέντα της Άννας Παναγιωτοπούλου. Για δύο χρόνια γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα. Την Τετάρτη 2/4, «Η Θεία από το Σικάγο» φτάνει με εσωτερική Ολυμπιακή πτήση. Προσοχή κατά την προσέλευσή σας στο Θέατρο Κολοσσαίον, μήπως κάποια από τα πάνω μπαλκόνια, σας ρίξει καμιά στάμνα…
info: «Η Θεία από το Σικάγο», Κολοσσαίον, από την Τετάρτη 2/4

Σκυλιά στο πάρκο
Έχει έρθει η άνοιξη, και η «αλλεργική» και η «Θεατρική». Πάρα πολλές θεατρικές πρεμιέρες αυτή την περίοδο, από τοπικές παραγωγές αλλά και εισερχόμενες. Το Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου παρουσιάζει από την Τετάρτη 26/3 το μύθο του Οιδίποδα μέσα από το βλέμμα της «Ιοκάστης». Γυναίκα σύμβολο; Γυναίκα μίασμα; Γυναίκα σύζυγος; Γυναίκα μητέρα; Μοιραία γυναίκα ή γυναίκα της εκδίκησης; Τις σκηνοθετικές απαντήσεις δίνει ο Νίκος Βουδούρης. Την ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους, στο πλαίσιο μιας οργανωμένης συνάντησης ομάδων από όλη την Ελλάδα, θα έχουν τα θεατρικά σχήματα που συμμετέχουν στο 1ο «Μικρό Θέατρο» που οργανώνει η ομάδα καλλιτεχνών Ούγκα Κλάρα στο Χώρο Τέχνης 3ος Όροφος από την Πρωταπριλιά μέχρι τις 18/4. Θα προηγηθεί 27-30/3 η «προφεστιβαλική» παράσταση της Ομάδας «Ούγκα Κλάρα», «Σκυλιά στο Πάρκο» και παράλληλα με το Φεστιβάλ 2 εργαστήρια - workshops (3/4 & 6/4).
info: «Μικρό Φεστιβάλ», Χώρος Τέχνης 3ος Όροφος, από 1-18/4
«Ιοκάστη», Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου, από την Τετάρτη 26/3

Καρδιά μπουζούκι
Tην «καινούργια Άνοιξη» βιώνει η Αίγλη με την καρδιά της να χτυπάει λαϊκά. Μετά τις επιτυχημένες εμφανίσεις του Μανόλη Μητσιά, έρχονται της «Καρδιάς τα λαϊκά». Η Αίγλη φιλοξενεί για 2 Παρασκευοσάββατο (28-29/3, 4-5/4) το μεγάλο σολίστα του μπουζουκιού Κώστα Παπαδόπουλο με τη Μαρία Σουλτάτου και τον Παναγιώτη Καραδημήτρη, που θα μας δώσουν την ευκαιρία να ακούσουμε και να ξαναθυμηθούμε λαμπρά δημιουργήματα του αυθεντικού λαϊκού. Ο Κώστας Παπαδόπουλος, με τη συνεχή παρουσία του τα τελευταία πενήντα χρόνια και με το μόνιμο παρόν του σε κάθε συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη, καταξιώθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους σολίστες όλων των εποχών.
info: «Tης Καρδιάς τα λαϊκά», Αίγλη, Παρασκευοσάββατα 28-29/3 & 4-5/4

Generation T
So you think you can tango; Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε. Αλλά έτσι σίγουρα θα είναι αν το επιβεβαιώσουν και οι tangoμάστορες Carolina Pizzo και Enrique Gutierrez. Δάσκαλοι, χορευτές και χορογράφοι του tango της νέας γενιάς του Μπουένος Άιρες, συνδυάζουν την παράδοση του tango με τις τεχνικές που βρίσκονται στην πρωτοπορία της εξέλιξης του χορού αυτού, αποτελώντας εκπροσώπους του λεγόμενου tango nuevo. Οι δύο χορευτές θα βρεθούν την Παρασκευή 28/3 στο Borome Contemporary στη Milonga βραδιά και τις επόμενες 2 μέρες (29-30/3) στη σχολή χορού Passion Dance για σεμινάρια χορού.
Πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορεί να αναζητήσει κανείς στο blog barriocultural.wordpress.com και στα τηλέφωνα 6974 896714 και 6972 608775.
info: New Generation Tango - Show, Borome Contemporary, Παρασκευή 28/3

Fook u
Η ιδιαίτερη ερμηνεία και σκηνική παρουσία της Τζώρτζια, η συμμετοχή του Stefan, η αμεσότητα όλων των μουσικών με το κοινό, είναι αρκετοί λόγοι για να ακολουθούμε τους ΜΠΛΕ σε κάθε live. Στο live της Παρασκευής 28/3 στο Principal, τους παρ-ακολουθεί από κοντά ο πρώην τραγουδιστής των Archive. O Ιρλανδός Craig Walker, (η «φωνή» που συνδέθηκε με τις μεγαλύτερες επιτυχίες των Archive) με πενταμελή μπάντα, υπόσχεται ένα υπέροχο live με αγαπημένα τραγούδια των Archive (Νoise, Fuck u, Μe and you, Goodbye) αλλά και με τη δική του, κινηματογραφική και μη, ατμοσφαιρική μουσική. Εάν το μουσικό χρώμα της double bill βραδιάς θα’ ναι μπλε, την επομένη (29/3) θα είναι διάφανο. Με κάθε διαφάνεια θα γίνει η συναυλία των Διάφανων Κρίνων. Λόγω των 2 αυτών συναυλιών, η «Gaia» φεστιβαλική συναυλία της εβδομάδας δεν θα γίνει στο Principal αλλά στο mezze bar Orient. Οι Watcha-Clan προτείνουν ένα μαγικό, πνευματικό ταξίδι και συγχρόνως πολιτικό και μυστηριακό, όπου κάθε μέλος του γκρουπ, προερχόμενο από διαφορετικό παρελθόν, φέρνει τις δεξιοτεχνίες και τα μυστικά του. Ένα μεσογειακό καραβάνι (Γαλλία/Αλγερία), από τα Βαλκανικά Όρη, στις Μεσογειακές ακτές όπως αυτές της Μασσαλίας, η επιτομή ενός μουσικού μανιφέστου που σύνορα δεν γνωρίζει.
info: Principal: Παρασκευή 28/3 - Craig Walker & ΜΠΛΕ, Σάββατο 29/3 - Διάφανα Κρίνα
Οrient: Παρασκευή 28/3 -«GAIA FESTIVAL»: Watcha - Clan

Δάρνακες


Ξεκίνησαν τρεις πριν από έξι χρόνια και έγιναν αισίως η δεκαμελής μπάντα της πόλης με το περίεργο όνομα «Δάρνακες» που προέρχεται από τον τόπο καταγωγής τους, ο οποίος χαρακτηρίζει και τις μουσικές που γράφουν με νέο παραδοσιακό χρώμα και ύφος. Λίγο πριν φιξαριστεί η συμμετοχή τους στο φεστιβάλ «Γαία», συνομιλήσαμε με τη νέα τραγουδίστρια του συγκροτήματος, την Λίνα Σωπιάδου και τον πρωτεργάτη και βασικό δημιουργό των τραγουδιών του γκρουπ, τον Φώτη Δούση

Φώτης Δούσος

Πώς προήλθε το όνομα «Δάρνακες»; Προήλθε από την καταγωγή τη δική μου και του αδελφού μου που είναι από τα Δαρνακοχώρια των Σερρών. Θέλαμε να βάλουμε ένα όνομα στο συγκρότημα με τον τρόπο που το έκαναν παλιά οι κομπανίες οι ρεμπέτικες και οι δημοτικές, που έβαζαν ή το όνομα της οικογενείας τους ή έπαιρναν το όνομα τους από την περιοχή που κατάγονταν, όπως η «Πειραιώτικη Τετράς» ή οι «Χαλκιάδες». Θέλαμε μια έμμεση σύνδεση με ένα τοπωνυμικό στίγμα στην μουσική μας…

Το ιστορικό του συγκροτήματος ποιο είναι; Ξεκινήσαμε το 2002 τρεις άνθρωποι και φτάσαμε να είμαστε δέκα σήμερα. Αρχίσαμε με συναυλίες στη Θεσσαλονίκη και μετά σιγά – σιγά προς τα έξω, ακόμα και εξωτερικό.

Από την πλευρά σου, ως ο πιο παλιός, πώς λες ότι αντέχει ένα δεκαμελές συγκρότημα ; Υπάρχουν διαφωνίες που εκφράζονται με πολύ έντονο τρόπο κάποιες φορές, οι πρόβες μας δεν είναι ήσυχες. Ο καθένας έχει τον ρόλο του όμως, κάποιος κρατάει τις ισορροπίες, κάποιος εισπράττει τις ενέργειες, είναι όπως τα ζώδια… ας πούμε ο Κριός είναι μαχητικός, ενώ ο Ιχθύς εισπράττει… Οργανωτικά μπορώ να σου πω για το κοινό ταμείο της μπάντας, δεν βγάζουμε λεφτά από τις συναυλίες αφού ο καθένας μας έχει άλλη δουλειά…

Ποια είναι τα μεγάλα σας όνειρα; Να προσπαθήσουμε να κρατηθούμε αφού περάσαμε τον μεγάλο σκόπελο που λέγεται «στρατός και τέλος των σπουδών», δηλαδή μπήκαμε στην αγορά εργασίας. Τώρα το επόμενο δύσκολο βήμα θα είναι όταν θα αρχίσουν κάποιοι να κάνουν οικογένειες, παιδιά και μπορεί να υπάρχουν κλυδωνισμοί στο συγκρότημα… Ευελπιστώ να κρατήσουμε όσο δυνατόν περισσότερα χρόνια θα έχουμε όρεξη… Μας ενδιαφέρει όλους το δημιουργικό μέρος, να φτιάχνουμε πράγματα…

Ως ο κύριος δημιουργός των τραγουδιών, πώς καταπολεμάς την ματαιοδοξία σου μέσα στο συγκρότημα; Μέχρι τώρα έφτιαχνα τα τραγούδια με κιθάρα και φωνή σε ένα πολύ πρωτογενές υλικό, σκελετό του τραγουδιού. Μετά χτιζόταν με τη βοήθεια όλων το τραγούδι για να φτάσει στην τελική μορφή. Δεν θεωρώ ότι τα τραγούδια τα φτιάχνω μόνος μου, όλοι μαζί τα φτιάχνουμε. Έτυχε έτσι έως τώρα και μπορεί να αλλάξει αυτό στο μέλλον, να φέρνω εγώ το πρωτογενές υλικό.

Θεωρείς πως, έχοντας δώσει ένα ξεχωριστό στίγμα μουσικής ύπαρξης, δεν έχετε εξελιχθεί όσο θα σας άξιζε; Νομίζω ότι από άποψη αποδοχής κόσμου δεν «τσουλάει» ιδιαίτερα… Αυτό που παίζουμε νομίζω ότι στο εξωτερικό ρολάρει καλύτερα. Όσες φορές παίξαμε έξω το είδαμε αυτό… Στην Ελλάδα αυτό το στιλ δεν υπάρχει ούτε και υπάρχουν και πολλές τέτοιες μπάντες. Εμπορικά δεν έχει απήχηση, αλλά υπάρχει σίγουρα ενδιαφέρον, υπάρχει κόσμος που έρχεται να μας ακούσει πάντα…

Θα εμφανιστείτε και στο φεστιβάλ στο πρώτο δεκαήμερο του Απρίλη; Δεν είναι σίγουρο ακόμα, αφού δεν έχει κλείσει ακόμα η άλλη μπάντα, οι «17 Hippies» που θα παίξουν πριν. Αν συμβεί αυτό, θα παίξουμε support στην συναυλία των «17 Hippies» την Παρασκευή 11 Απριλίου…

Τι καινούριο ετοιμάζετε δισκογραφικά αλλά και σε εμφανίσεις; Το καλοκαίρι μπαίνουμε στο στούντιο για τον καινούριο μας δίσκο και λογικά το φθινόπωρο θα κυκλοφορήσει. Δεν ξέρω σε ποιο label ακόμα, αλλά η παραγωγή θα είναι δικιά μας. Επίσης, σε ένα μήνα θα παίξουμε πάλι στο «Malt ‘n’ Jazz» και το καλοκαίρι και σε άλλες συναυλίες…

Λίνα Σωπιάδου

Ήταν δύσκολη η προσαρμογή σε ένα τέτοιο συγκρότημα όπου πάντα μετράει πολύ η μπροστά ερμηνεία και η σκηνική παρουσία; Καθόλου. Έγινε η γνωριμία πρώτα με τον drummer, γίναμε πρώτα φίλοι, με άκουσε, έδωσε το cd και στα υπόλοιπα παιδιά, ενθουσιάστηκαν και με πήραν! Έτσι τόσο απλά… Έχω μεγάλη εμπειρία από τα μαγαζιά της πόλης, κυρίως στα φοιτητικά και συμμετοχές σε μικρά σχήματα…

Ποιες είναι εντυπώσεις που μέχρι τώρα έχεις αποκομίσει; Άψογες, και παρ’ όλο που είναι δέκα μαντράχαλοι κι εγώ μόνη μου… Υπάρχει ωραία συνεννόηση. Αν κι εγώ στην αρχή όταν πρωτάκουσα τον πρώτο τους δίσκο δεν τρελάθηκα, για όλα τα καινούρια κομμάτια που έχουν κάνει και από τις πρόβες έχω άριστες εντυπώσεις… Έχω πολύ εμπιστοσύνη και στις μουσικές που γράφουν και σε όλα…

Θα σε κάλυπτε ως πορεία μόνο η συμμετοχή σου στο γκρουπ; Προς το παρόν με καλύπτει μια χαρά αφού είμαι και το πιο καινούριο μέλος. Δεν έχουμε κάνει πολλές πρόβες, τώρα ξεκινάμε και βγάζουμε νέα κομμάτια… Γενικά για όλη μου τη ζωή ναι, δεν με καλύπτει… Και σαν σχέση είναι ακόμα αρχή, έχω ακόμα δρόμο…

Πώς αντέχει ένα δεκαμελές συγκρότημα να υπάρχει, να μαζεύεται για πρόβες, ποια είναι η οργάνωση σας…; Όλοι μαζί προσπαθούμε. Κάνουμε όλοι άλλες δουλειές αλλά τα καταφέρνουμε. Μπορεί στις πρόβες να βριζόμαστε και να φωνάζουμε κάποιες φορές με ένταση αλλά είναι μόνο εκείνη η ώρα…

The Swing Shoes

Οι The Swing Shoes είναι ο Άδωνις Γουλιέλμος (κιθάρα), ο Γιώργος Κούτρας (κιθάρα, slide κιθάρα, guitarlele, 6χορδο πάντζο) και ο Πάνος Τομαράς (μπάσο). Ο Γιώργος και ο Πάνος μας μιλούν με αφορμή την πρώτη φορά που παίζουν στην Θεσσαλονίκη, στις 6 Απριλίου, στην Πριγκιπέσσα.

Πότε και πώς ξεκίνησε το σχήμα «The Swing Shoes»; Γ.: Γνώρισα τον Άδωνι από τη δουλειά του όταν του είχα πάει την κιθάρα μου για service. Μου είπε ότι ήθελε να φτιάξει μια μπάντα που να παίζει gypsy swing, του είπα ότι ενδιαφέρομαι... και τα υπόλοιπα είναι ιστορία!!! Συνεντεύξεις, πρώτες εκτελέσεις κομματιών, μαζικές επιτυχίες και πρόταση από την (major) label Sunshine Studio για την έκδοση ενός συλλεκτικού βυνιλίου το οποίο θα γινόταν πλατινένιο πριν να κυκλοφορήσει! Με όλες αυτές τις ευοίωνες συνθήκες, όπως είναι αυτονόητο, οι μπασίστες έκαναν ουρά για να παίξουν μαζί μας. Τους κάναμε οντισιόν δοκιμάζοντας τις ικανότητες τους στην ταυτόχρονη εκτέλεση μουσικής και ακροβατικών. Μετά από πολύχρωμες ακροάσεις, επιλέξαμε τον Χρήστο Ζωή ο οποίος μας βοήθησε τα μάλλα στο ξεκίνημα της μπάντας. Μετά από ένα χρόνο ο Χρήστος αποχώρησε με εθελουσία έξοδο και το έκτακτο υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε να βρει καινούργιο μπασίστα. Εδώ έρχεται ο περίφημος Πάνος Τομαράς γνωστός και στο USA με το ψευδώνυμο Panos Tom, ο οποίος έδωσε μια νέα πνοή στο όραμα του συγκροτήματος.
Π.: Γνώριζα τον Άδωνι από παλιά και την εποχή που έψαχναν τα παιδιά για καινούργιο μπασίστα έψαχνα κι εγώ για κάτι άλλο εκτός από τους Earthbound. Μου άρεσε αυτό που άκουσα όταν συναντηθήκαμε, κολλήσαμε και σαν άτομα, που είναι και το βασικότερο, οπότε ήρθε πολύ εύκολα για μένα.
Σε ποιον ήχο κινείται η μουσική του σχήματος; Η μουσική μας έχει σαν βάση το swing και από εκεί και πέρα, εκτός από μερικά γνωστά standards, προσαρμόζουμε στο ύφος αυτό παραδοσιακές μελωδίες απ’ όλο τον κόσμο και οτιδήποτε άλλο μας την καρφώσει γενικά, από soul και blues μέχρι τζαζ, ρεμπέτικα και ragtime.

Τι είναι αυτό που σας αρέσει στο swing; Το γεγονός ότι προκαλεί ευφορία και στον μουσικό και στον ακροατή, καθώς επίσης και το αντιακαδημαϊκό του ύφος. To Swing και ειδικά όπως το παίζουν οι τσιγγάνοι είναι μια βαθιά λαϊκή μουσική. Μουσική για να διασκεδάσεις, να χορέψεις και όχι να γκρινιάξεις, ούτε να πηγαίνει ο ακροατής στη συναυλία έχοντας μελετήσει προηγουμένως τις παρτιτούρες των κομματιών. Όπως είπε άλλωστε ο έγκριτος μουσικολόγος Sergei Nikolegief «Gypsy Swing is not Jazz, Swing is fellgood music!»

Ποιοι μουσικοί έχουν επηρεάσει πολύ το σχήμα σας; Ποιων μουσικές παίζετε κυρίως; Ο Django Rheinhardt. Και πολλοί άλλοι, Fapy Lafertin, Oscar Alleman, Romane, Μανώλης Χιώτης, Μάρκος Βαμαβακάρης.... Παίζουμε κομμάτια του Rheinhardt, του Ellington, του Βαμβακάρη, του Muddy Waters, καθώς κι εκείνο του John Cage για τέσσερα πιάνα και πριόνι. Ένα κομμάτι το οποίο δεν λείπει ποτέ από το ρεπερτόριο των συναυλιών είναι το «βρέχει φωτιά στην στράτα μου», ενώ στην Θεσσαλονίκη θα παρουσιάσουμε και ένα κομμάτι έκπληξη!

Νομίζετε ότι στην Ελλάδα γνωρίζουμε το swing; Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις της MRB δείχνουν ότι ένας στους δύο Έλληνες συγχέει το swing με τον Σαββόπουλο, δυο στους τρεις νομίζουν ότι το είναι έργο του Μίκη Θοδωράκη, και τρεις στους τέσσερις ότι το swing το επινόησε ο Μέγας Αλέξανδρος…

Πώς σας υποδέχεται ο κόσμος που σας ακούει; Οι περισσότεροι μετά βαΐων και κλάδων, με ιαχές και κόκκινα χαλιά. Υπάρχουν βέβαια και μερικοί υποψιασμένοι που θέλουν κανονική μουσική, με τραγούδι, όχι την κοψοχρονιά που τους παρουσιάζουμε! Μας αρέσουν οι εκλεκτικοί άνθρωποι! Την καλύτερη απάντηση όμως νομίζω ότι την είχε δώσει ο Νίκος από το Mojo, ένα μπαράκι στο Αίγιο. Όταν κάποιος τον ρώτησε: «Εντάξει ωραία παίζουν, άλλα η φωνή που είναι;» ο Νίκος απάντησε «Καλά εσύ όταν διαβάζεις βιβλία, διαβάζεις μόνο όσα έχουν εικόνες;» Η απάντηση ποτέ δεν δόθηκε, μπορείτε όμως να την μαντέψετε. Ο ευρών κερδίζει πλούσια δώρα τα οποία θα δοθούν κατόπιν κληρώσεως!

Έχετε διασκευάσει παραδοσιακά ελληνικά κομμάτια και τα παίζετε με ύφος swing. Πώς προέκυψε αυτό; Θεωρούμε τους εαυτούς μας κληρονόμους μιας ανεκτίμητης παράδοσης, μουσικής και γενικότερα πολιτιστικής, η οποία για πολλά χρόνια λόγω ξένων δακτύλων και διεθνών κέντρων συνωμοσίας παραγκωνίστηκε. Ήρθε η ώρα λοιπόν η γενιά μας να εκπροσωπήσει αυτό το πνευματικό πλούτο και να ενώσει τα παπούτσια του swing με τα τσαρούχια!

Αυτό έγινε εύκολα; Εμάς μας βγήκε σχετικά εύκολα. Άλλωστε, είναι απλά μουσική: δεν κάνει να το πολυσκέφτεσαι. Επίσης, ένα κοινό που έχουν τα παραδοσιακά με το swing είναι ότι πρόκειται για λαϊκές μουσικές. Και οι λαϊκές μουσικές παίζονται καλά μόνο όταν δεν είναι επιτηδευμένες. Αλλιώς είναι λίγο μουσική για… ασανσέρ.

Ποιο ήταν το πρώτο παραδοσιακό κομμάτι που διασκευάσατε; Εκείνο που σας ξάφνιασε όταν το ακούσατε swing; Το πρώτο παραδοσιακό κομμάτι ήταν το «δεν σε θέλω πια». Το μεγαλύτερο ξάφνιασμα υπήρξε όχι από εμάς άλλα από τον δάσκαλο της παραδοσιακής μουσικής Ευγένιο Καρίνη, ο οποίος όταν άκουσε την «καραγκούνα» με μπάντζο, και το «Γιάννη μου το μαντίλι σου» με slide guitar, έχασε τα μαλλιά του, του ανέβηκε η πίεση και άρχισε να βγάζει αφρούς από το στόμα του. Εμείς λαμβάνοντας όλες αυτές τις υστερικές εκδηλώσεις ως δείγμα επιτυχίας ( βλέπε Elvis Prisley, Beattles etc) συνεχίσαμε με μεγαλύτερο ζήλο.
Έχετε μια σελίδα στο myspace. Πόσο αυτό βοηθάει το σχήμα σας; Τι είναι το myspace για σας; Το myspace βοηθάει πολύ στις επαφές εκτός Αθήνας. Έχουμε κλείσει αρκετές συναυλίες μέσω του site. Για μας λειτουργεί σαν κανονικό website. Το myspace είναι μια κοινότητα φίλων και δημιουργών που αλληλεπικοινωνούν… χασμουρητά και λιποθυμίες. Σοβαρά τώρα, είναι ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέσο για να παρουσιάσεις τη δουλειά σου, τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Το γεγονός ότι ξεκίνησε από ατομικές πρωτοβουλίες και χωρίς την εμπλοκή των εταιρειών ήταν ελπιδοφόρο, γιατί έδινε την ευκαιρία στον καθένα να προβάλλει αυτό που κάνει.
Εσείς έχετε ανακαλύψει μουσικές και μουσικούς στο διαδίκτυο; Π.: Προσωπικά έχω ανακαλύψει άπειρα πράγματα για download από το διαδίκτυο, αλλά από μουσικούς που ήδη γνώριζα. Γ.: Εγώ πάλι από όσους γνώρισα μέσω myspace θα ξεχώριζα τους Δάρνακες, τους Svang (κουαρτέτο με φυσαρμόνικες από την Φιλανδία) και τους Guy Deborians.

Πώς προέκυψε το όνομα της μπάντας; Είχαμε σκεφτεί αρχικά το όνομα Swing Strings, άλλα επειδή στη χώρα αυτή με την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά που προαναφέραμε, λίγοι θα καταλάβαιναν ότι string εκτός από εσώρουχο σημαίνει και έγχορδο, επιλέξαμε το swing shoes (ιδέα του αδερφού του Γιώργου). Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι το Swing Strings θα ήταν πολύ πιο πιασάρικο!!!

Info
6 Απριλίου στην Πριγκιπέσσα, Φιλικής Εταιρείας 5 (περιοχή Λευκού Πύργου)
Τ: 2310 273542

Γιάννης Περδίκης

Παίζει στην παράσταση του έργου «Αναμείνατε στο ακουστικό σας» που ανεβαίνει από «Το θέατρο έξω από τα τείχη» του Δήμου Αγίου Παύλου στο μόνιμο χώρο που απόκτησε φέτος η ομάδα στην Ευαγγελίστρια

Θύμισέ μας την πορεία του φορέα «Το θέατρο έξω από τα τείχη» και περί ποίων τειχών πρόκειται; Πώς έγινε και αποκτήσατε φέτος και μόνιμο χώρο, πού βρίσκεται αυτός ο χώρος και πώς θα λειτουργεί; «Το θέατρο έξω από τα τείχη» ιδρύθηκε το 2005 από ομάδα ηθοποιών και με την υποστήριξη των διοικήσεων του Δήμου Αγίου Παύλου. Λειτουργεί ως αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, με θέατρο στην οδό Πανεπιστημίου 2, στην περιοχή Ευαγγελίστριας που παραχώρησε ο Δήμος Αγίου Παύλου και που λειτουργεί ως θέατρο των τμημάτων του «Θεάτρου έξω από τα τείχη». (Έχει υπογραφεί η παραχώρηση του θεάτρου, για δέκα χρόνια και είναι 75 θέσεων).
Στις προθέσεις της ομάδας είναι η επιλογή θεατρικών κειμένων, κυρίως, Ελλήνων συγγραφέων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, χωρίς απλουστεύσεις και λαϊκισμούς. Με αυτό το κριτήριο, για το 2005 ετοίμασε την κωμωδία «Το κάστρο της Ωριάς» του Γιώργου Θεοτοκά σε σκηνοθεσία Βασίλη Σεϊμένη. Για το 2006-2007 συνέχισε με το σπονδυλωτό έργο του Μάριου Ποντίκα «Κοίτα τους» που αποτελεί ένα ψυχογράφημα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας σε σκηνοθεσία της Καίτης Σαμαρά. Φέτος το «Αναμείνατε στο ακουστικό σας» είναι σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καρακάντζα.
«Θέατρο έξω από τα τείχη» το ονομάσαμε γιατί βρίσκεται εκτός των βυζαντινών τειχών της πόλης. Βέβαια ο καθένας μπορεί να δώσει και ένα διαφορετικό περιεχόμενο στην επωνυμία μας που ο χρόνος θα δείξει αν θα μπορέσουμε να είμαστε εκτός των οποιονδήποτε τειχών.

Θα υπάρχει κάτι σαν καλλιτεχνική διεύθυνση που θα αποφασίζει ποια έργα θα ανεβάζετε εσείς ως ομάδα και ποια έργα θα φιλοξενείτε; Μαζί με την Καίτη Σαμαρά και τον Κώστα Καβακιώτη συζητούμε και αποφασίζουμε για τις επιλογές μας όπως και με άλλους συνεργάτες που μας προτείνουν πράγματα. Περισσότερο μας ενδιαφέρει το θέατρο να λειτουργεί με τις δικές του θεατρικές ομάδες και τις δικές του δυνάμεις. Βέβαια κάθε πρόταση άλλου θιάσου συζητείται γιατί κατανοούμε τις δυσκολίες, κυρίως, των άστεγων θιάσων όπως και των πειραματικών ή εναλλακτικών δράσεων ομάδων που κινούνται έξω από την «τρέχουσα θεατρική συμβατικότητα».

Με ποια κριτήρια και από ποιον έγινε η επιλογή του «Αναμείνατε στο ακουστικό σας» για τη φετινή σας παραγωγή; Η πρόταση ήρθε από την Καίτη Σαμαρά, ηθοποιό και μέλος της εταιρίας μας. Θέλαμε να ξεκινήσουμε με μια κωμωδία με έναν σύγχρονο προβληματισμό και βρήκαμε ενδιαφέρουσα την περίπτωση αυτού του κειμένου όπου ακόμη και οι σημαντικότερες ανθρώπινες στιγμές όπως ο έρωτας, η γέννηση ή ο θάνατος ανακοινώνονται και εξαντλούνται στα πλαίσια μιας τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Μια δεύτερη σκέψη ήταν ότι θέλοντας να απευθυνθούμε στο ευρύ κοινό θα βοηθούσε να ανεβάσουμε αυτό το έργο από το σύγχρονο παγκόσμιο θέατρο, γιατί το «Denise calls up» («Αναμείνατε στο ακουστικό σας») είναι μια μαύρη κωμωδία που σατιρίζει τον τρόπο που σχετίζονται οι σύγχρονοι άνθρωποι. Αφορά στους ανθρώπους των πόλεων (αν και δεν είμαστε σίγουροι ότι δεν αφορά και στους νέους ακόμη και αγροτικών περιοχών) και στην προσπάθεια επικοινωνίας τους μέσω των σύγχρονων τρόπων από απόσταση (κινητά, ίντερνετ). Περιγράφει την επιθυμία συνάντησης και την αδυναμία συνεύρεσης, σε ένα κόσμο που βρίθει τεχνολογίας που βοηθά την επικοινωνία αλλά καθιστά έως απαγορευτική τη φυσική επαφή.
Η κωμωδία στηρίζεται στην τάση για εξατομίκευση και αποφυγή κάθε ενόχλησης που θα προέλθει από την πρόσωπο με πρόσωπο επαφή, την ερμηνεία της γλώσσας του σώματος και τα χιλιάδες εξωλεκτικά μηνύματα που συνοδεύουν κάθε ανθρώπινη επαφή.
Θυμάμαι την περασμένη Πρωτοχρονιά σε ένα πάρτι που οργάνωσαν φίλοι, με την αλλαγή του χρόνου αρχίσαμε όλοι να αποστέλλουμε και να δεχόμαστε μηνύματα από όλη την υφήλιο. Μεταξύ μας όμως δεν συναντηθήκαμε, πήγε χαμένο το βράδι!
Να δούμε σε αυτή την παράσταση αν θα γελάσουμε με αυτές τις καταστάσεις που ο καθένας μας μπορεί να αναγνωρίσει στην καθημερινότητά του, καθώς πολλές φορές και ο πιο απλός τρόπος να πεις κάτι, αποδεικνύεται απίστευτα δύσκολος, πόσο περισσότερο να συναντηθείς!
Τι να πεις! Νέα γενιά κωμωδίας για μια νέα γενιά περίπλοκων ανθρώπων.

Τι πραγματεύεται αυτό το έργο και ποια είναι με λίγα λόγια η πλοκή του; Το «Αναμείνατε στο ακουστικό σας» είναι η ιστορία από επτά επαγγελματίες φίλους οι οποίοι έχουν περισσότερο στενές σχέσεις με τους υπολογιστές και τα τηλέφωνα, από ότι έχουν μεταξύ τους. Σ’ αυτή την κατ’ επίφαση κωμωδία, οι άνθρωποι ερωτεύονται, μένουν έγκυοι, χωρίζουν και πεθαίνουν χωρίς ποτέ ν’ αφήνουν το τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Το έργο είναι μια διακωμώδηση της ζωής και του έρωτα σε μια εποχή που ζούμε όλο και περισσότερο κρυμμένοι, απομονωμένοι κατακερματισμένοι και ιδιωτικοί.

Αυτή η κατάσταση αποξένωσης και η «τηλεφωνική σχέση» ως υποκατάστατο επικοινωνίας που διακωμωδεί στην υπερβολή της το έργο, δεν είναι ένα φαινόμενο ακόμα «προχωρημένο» για μας; Όχι. Επιτρέψτε μου το πλέον πρόσφατο παράδειγμα που το δανείζομαι από αυτή τη συνέντευξη. Γνωριζόμαστε Σωτήρη πάνω από 15 χρόνια. Σε συνάντησα νομίζω πριν 2-3 χρόνια τυχαία στο δρόμο. Επικοινωνούμε όμως τακτικά ως μέλη και εμείς αυτής της μεγάλης ηλεκτρονικής οικογένειας αν και θα προτιμούσαμε να συζητήσουμε σε ένα καφέ της πόλης. Αλλά «είμαστε πολύ πιεσμένοι αυτό τον καιρό», «δεν προλαβαίνουμε», «μπορούμε να τα πούμε τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά» για να δανειστώ ατάκες από το έργο. Είναι μια σύγχρονη πραγματικότητα πλέον στις ελληνικές μεγαλουπόλεις και κυρίως στον νεανικό πληθυσμό που χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο το διαδίκτυο στην ανάγκη του για επικοινωνία.

Γιατί αναφέρετε «διασκευή κειμένου» από τον Θάνο Μπουλουγρά και όχι μετάφραση; Το «Denise calls up» που μεταφέρθηκε ως «Αναμείνατε στο ακουστικό σας» όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ελλάδα, είναι το σενάριο της ομότιτλης κινηματογραφικής ταινίας, στο οποίο ο Θάνος Μπουλουγράς επενέβη προς όφελος ενός σύγχρονου νεοελληνικού λόγου και ενός πυκνού θεατρικού χρόνου.

Μέχρι πότε σκοπεύετε να παίζονται οι παραστάσεις σας; Αυτή τη χρονιά, με τις απαραίτητες επισκευές στο χώρο και τις καθυστερήσεις που συνήθως προκύπτουν, φτάνουμε στην πρεμιέρα του έργου περίπου ένα μήνα αργότερα από ότι προγραμματίζαμε. Επομένως, θα παίζουμε, αν υπάρξει βέβαια και η σχετική ανταπόκριση, μέχρι το καλοκαιράκι να αποτρέψει την είσοδο σε κλειστές αίθουσες.

info:
«Αναμείνατε στο ακουστικό σας» του Hal Salwen σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καρακάντζα από 27 Μαρτίου

To CITY στην Coffeebiz!

Όλα… σε μια κούπα έγιναν, όπως μας υποσχέθηκε και το μότο της Coffebiz! Για τέσσερις ολόκληρες μέρες, το CITY urban living βρέθηκε στη σημαντικότερη διοργάνωση για την τέχνη του καφέ στη χώρα μας, κέρασε τους αναγνώστες του καφέ και πρόσφερε, αντί βουτήματος, μια ειδική έκδοση που χωράει στην τσέπη και σας μαθαίνει… όλα όσα θέλατε να μάθετε για τον καφέ και φοβόσασταν να ρωτήσετε!
Οι μεγαλύτερες εταιρίες από την ελληνική αλλά και την παγκόσμια αγορά του καφέ συναντήθηκαν στο χώρο της HELEXPO και παρουσίασαν τα προϊόντα τους και τις νέες τάσεις του κλάδου, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και ενδιαφέρον σε όλους τους επισκέπτες! Παράλληλα με την έκθεση, διοργανώθηκαν τα Πρωταθλήματα Ελληνικού Καφέ Barista, Latte Art, Coffee in Good Spirits, Frappe Free Style, Smoothies Generation, Young Bartenders. Στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ελληνικού Καφέ, ο νικητής θα μας εκπροσωπήσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παρασκευής Kαφέ με Mπρίκι που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στον κόσμο στη Δανία τον Ιούνιο, όπου θα συμμετέχουν περισσότερες από δέκα χώρες. Τέλος, πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια για την παρασκευή espresso, cappuccino και latte art από τους πρωταθλητές της Ελλάδας και τους εισηγητές της Barista Academy.
Και του χρόνου στην Coffebiz!












Λύσεις και νικητές τεύχους 22/2

Λύσεις γρίφου 22/2

Η Χάιδω παντρεύτηκε με τον Κώστα και είχαν για μάρτυρες τους Άρτεμη και Παύλο.
Η Χριστίνα παντρεύτηκε με τον Κύρο και είχαν για μάρτυρες τους Άρτεμη και Παυσανία.
Η Χαρούλα παντρεύτηκε με τον Κυριάκο και είχαν για μάρτυρες τους Αρετή και Πάνο.
Η Χρυσάνθη παντρεύτηκε με τον Κλεισθένη και είχαν για μάρτυρες τους Αγγέλα και Πέτρο.
Η Χρυσαυγή παντρεύτηκε με τον Κίμωνα και είχαν για μάρτυρες τους Αλεξία και Πελοπίδα.

Νικητές
Χρήστος Σαραγιώτης, fardis85@hotmail.com, Θάλεια Παρταλίδου, Όλγα Παπαβασιλείου, evian.tango@hotmail.com, Κατερίνα Βουτσινά, Σακαλίδου Νικολέττα, Λαμπρινή Μαλλετζίδου, Βαγγέλης Τυράκης, Βάλια Λειβαδίτου, Λευθέρης Ιωάννης, Νεράντζη Εύα, Λαζαρίδου Ελένη, Ασλανίδου Σοφία, Τσαρτσαράκη Θεοφανή, Περσάκης Ευάγγελος, Γραμμαλίδης Νίκος, Κοσμίδου Γιώτα, Ειρήνη Χιονίδου, Φανή Ιωαννίδου, reichelart85@yahoo.gr, Βαγγέλης Πετρίδης, Ευριπίδης Δημουλάς, Έφη Μέλλου, Έφη Χατζή, Ξανίδου Νανά, Αχιλλέας Αρσλάνογλου, Περσάκης Ανδρέας, Στέλλα Γκουτζιούρη, Λαζαρίδου Κατερίνα, Κιορπές Γιώργος, Παναγιώτης Τσιακιρίδης, Τσιμηρίκα Μαρία, Ντούμα Ολυμπία, Ντούμα Μαρία, Αναστασία Μούρκα, Σταύρος Νικολόπουλος, Ζωή Τσαρσιώτου, Κουτούλη Βασιλική, Παπαγιαννέλη Ευαγγελία, Ρεβενάκης Θοδωρής, Πιττάρης Αριστοτέλης, Ειρήνη Παπαδοπούλου, Kaimakjan@gmail.com, Ελένη Ζτάλιου, tabitha3188@gmail.com

Tα ονόματα που σημειώνονται με κόκκινο χρώμα κερδίζουν από ένα βιβλίο. Για να παραλάβετε το δώρο σας επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 2310 288277, από τη Δευτέρα 31/03 έως και την Παρασκευή 4/04 από τις 10.00 έως τις 18.00

Ζώδια 28 Μαρτίου - 3 Απριλίου

ΚΡΙΟΣ
Στο τέλος του μήνα παίρνετε πρωτοβουλίες στα αισθηματικά και αυτό κάνει πολύ καλό στη σχέση σας. Ο Απρίλιος ξεκινάει με πολλές επαγγελματικές υποχρεώσεις αλλά εσείς θα καταφέρετε να είστε συνεπείς σε όλες και μάλιστα με ιδιαίτερα καλή απόδοση. Μην απογοητευτείτε από κάποια εμπόδια

ΤΑΥΡΟΣ
Είστε στη μέση μιας αντιπαράθεσης και δεν ξέρετε ποιου το μέρος να πάρετε. Αξιολογήστε πρώτα την κατάσταση και μην βιαστείτε να πάρετε αποφάσεις. Στα αισθηματικά σας πρέπει να αναλάβετε πρωτοβουλίες για να λυθούν τυχόν μικροπροβλήματα που τελευταία σας έχουν γίνει μόνιμος βραχνάς.

ΔΙΔΥΜΟΙ
Προσπαθείτε με την βοήθεια φίλων να βγείτε από το αδιέξοδο που μόνοι σας δημιουργήσατε. Τα προβλήματα μπορεί να επηρεάσουν την κρίση σας, γι’ αυτό μην βιαστείτε να πάρετε αποφάσεις. Βάλτε όρια μέσα στη σχέση σας και μην τα ξεπεράσετε αν θέλετε επιτέλους να κρατήσετε ισορροπίες.

ΚΑΡΚΙΝΟΣ
Δεν μπορείτε να συγχρονιστείτε εύκολα στο εργασιακό σας περιβάλλον και αυτό ίσως προκαλέσει προβλήματα στις σχέσεις σας με τους συναδέλφους σας. Στα μέσα της εβδομάδας είστε σε καλή διάθεση και αφιερώνετε χρόνο στο ταίρι σας, που σας χρειάζεται μια που περνάει δύσκολες στιγμές.

ΛΕΩΝ
Ο εγωισμός σας είναι αυτός που σας έχει απομακρύνει από κάποια αγαπημένα σας πρόσωπα. Αυτό το μήνα σας δίνεται η ευκαιρία να προσδιορίσετε ξανά κάποιες σχέσεις. Αρκετή υπομονή θα πρέπει να δείξετε μέσα στη σχέση σας, μια που φαίνεται ότι υπάρχουν προβλήματα συνεννόησης.

ΠΑΡΘΕΝΟΣ
Σκληρή δουλειά σας περιμένει στο τέλος του μήνα. Οι πρώτες μέρες του Απρίλη χρειάζονται σωστή οργάνωση για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων. Οι αδέσμευτοι καλά θα κάνατε να αφήσετε πίσω σας το άσχημο παρελθόν γιατί κάτι αξιόλογο έχει μπει στη ζωή σας και είναι κρίμα να το χάσετε.

ΖΥΓΟΣ
Το τέλος του Μαρτίου σας κάνει μελαγχολικούς και σας γεμίζει με μεταφυσικά ερωτήματα. Ο ρομαντισμός όμως του νέου μήνα θα σας κάνει να αναθεωρήσετε κάποιες απόψεις σας. Μείνετε διαλλακτικοί στο εργασιακό σας περιβάλλον για να αποφύγετε τυχόν προστριβές.

ΣΚΟΡΠΙΟΣ
Μην αγνοείτε προβλήματα που αφορούν τα προσωπικά σας με πρόφαση τον αυξημένο φόρτο εργασίας σας. Δώστε σημασία σε αυτά που συμβαίνουν γιατί θα μείνετε μόνοι χωρίς να το καταλάβετε. Στα επαγγελματικά νέες ιδέες ανανεώνουν το αντικείμενο εργασίας σας προς το καλύτερο

ΤΟΞΟΤΗΣ
Η επικοινωνία θα είναι το δυνατό σας σημείο σε ότι έχει να κάνει με τα αισθηματικά σας. Ανακαλύπτετε τις ανάγκες του συντρόφου σας και προσπαθείτε να κάνετε το καλύτερο για τη σχέση σας. Μην διστάσετε να εφαρμόσετε οποιαδήποτε καινούργια ιδέα έχετε στον επαγγελματικό σας τομέα.

ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
Οι μέρες αυτές σας προσφέρουν νέες ιδέες για να ξεφύγετε από την ρουτίνα της καθημερινότητάς σας. Αυτές οι μικρές αλλαγές θα κάνουν τη μεγάλη διαφορά στο τέλος. Οι αδέσμευτοι ερωτεύεστε μετά από καιρό και αφιερώνεστε ολοκληρωτικά στο πρόσωπο που μπήκε ξαφνικά στη ζωή σας.

ΥΔΡΟΧΟΟΣ
Ο μήνας ξεκινάει πολύ ευνοϊκά για σας, σε όλους τους τομείς. Εκμεταλλευτείτε αυτές τις μέρες για να πετύχετε ότι ακριβώς θέλετε να κάνετε. Πολύ ρομαντικές στιγμές, φέρνουν εσάς και το ταίρι σας ακόμη πιο κοντά. Στον επαγγελματικό τομέα η δημιουργικότητά σας σας βγάζει από μια δύσκολη θέση.

ΙΧΘΕΙΣ
Από τους πιο ευνοημένους αυτή την εβδομάδα, βλέπετε τα πάντα να κυλάνε ακριβώς όπως τα είχατε ονειρευτεί. Βασιστείτε στις γνώσεις και τις ικανότητές σας και θα διαπρέψετε στον επαγγελματικό σας χώρο. Διλήμματα αντιμετωπίζετε εσείς οι αδέσμευτοι και προσπαθείτε να επιλέξετε το καλύτερο