Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2007

«Χάος»

«Χάος»

Πάνος Φαμέλης

στην πρώτη του ατομική έκθεση

στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου

Στην γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου η πρώτη ατομική έκθεση του Πάνου Φαμέλη. Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά από σχέδια, ζωγραφικά και γλυπτικά έργα.

Με διαρκή αναζήτηση, προβληματισμό, πειραματισμό και διάθεση ανανέωσης, όπως προκύπτει από την απρόσκοπτη έρευνά του, όσον αφορά στις ιδιότητες των υλικών, την έκφραση και σχέση σχήματος, χώρου, πάστας impasto, κατέληξε στη διαμόρφωση και ανάπτυξη, μιας τρυφερά ανατρεπτικής και παιγνιώδους έκφρασης, που μας μεταφέρει στα θέματα που τον απασχολούν όσον αφορά στην σχοινοβασία ανάμεσα στη ζωγραφική, τη γλυπτική και την εγκατάσταση.

Ο Πάνος Φαμέλης χρησιμοποιεί με μοναδικό τρόπο τοπίο παραδοσιακό μέσο έκφρασης, το λάδι. Εναποθέτοντας σε μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει χρόνια τη μάζα του χρώματος, τη μορφοποιεί, την πλάθει και τη μεταμορφώνει σε μεταλλαγμένα πλάσματα, αδηφάγα καταναλωτικά σύμβολα, αποκαλύπτοντας ειρωνικά, μέσα από πανδαισία χρωμάτων, την εσωτερική ασχήμια τους.

Τόσο τα εξπρεσιονιστικά επιτοίχια έργα του όσο και τα γλυπτά του ξεφεύγουν από τις παραδοσιακές νόρμες και ενδυναμωμένα με την παράθεση -εναπόθεση- κολάζ φανταχτερών υλικών παραπέμπει εύστοχα σε ένα αποδοκιμαστικό σχόλιο μιας λαμπερής, κατά τα άλλα, κοινωνικής παρακμής. Με έργα με όγκο, βάρος και μεγέθη ανάλογα, με επιτραπέζια, επίτοιχα, γλυπτικά αντικείμενα και κατασκευές, αναπτύσσει μια πολυμορφία στο έργο του, που χαρακτηρίζεται από εξαιρετικές φόρμες και ιδιαίτερη σύλληψη. Με τη βοήθεια συνειρμικών στοιχείων στους τίτλους των έργων αλλά και στα μορφολογικά στοιχεία των πλαστικών του συνθέσεων, αποκωδικοποιεί με χιούμορ οικειότητα και αποκαλυπτική διάθεση τα εννοιολογικά και ιδεολογικά του σχήματα, αγγίζοντας το θεατή με τρόπο άμεσο, αυθεντικό, και στοχεύοντας στη διαλεκτική συνομιλία μαζί του. Η ποιοτική χρήση των τίτλων, με στόχο την αναγνώριση των συσχετισμών, σε συνδυασμό με τα εκφραστικά του μέσα, λειτουργούν άρτια ως επεξηγηματικοί υπαινιγμοί, ενισχύοντας τον καυστικό, περιπαικτικό σχολιασμό του.

Η εμμονή στην ανθρώπινη μορφή, ο τρόπος επεξεργασίας της αλλά και η ίδια η ζωγραφική πράξη εν γένει, ανοίγουν έναν ορίζοντα στοχασμού σε αρκετά ζητήματα, όπως στη σχέση ανάμεσα στη δημιουργία και την κατασκευή, είτε ως πρωταρχικό ερώτημα της ζωγραφικής είτε ως πρόβλημα του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο.

info: Ζήνα Αθανασιάδου Gallery,

Π. Π. Γερμανού 5, Τ: 2310 275985

Διάρκεια έκθεσης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου

1. Εγκαινιάζεται στις 14/12 η έκθεση της φωτογραφικής ομάδας Stereosis fwd με θέμα «Οικογένειες» στον εκθεσιακό χώρο Stereosis. Μέχρι τις 15/1/2008. Τ: 2310 250223

2. Εγκαινιάζεται στις 18/12 η έκθεση του καλλιτέχνη Yuichi Higashionna στην γκαλερί Artis Causa. Μέχρι τις 18/1/2008. Τ: 2310 223041

3. Εγκαινιάζεται στις 18/12 η έκθεση του Νικόλα Κυριάκου στη Δημοτική Πινακοθήκη. Μέχρι τις 20/1/2008. Τ: 2310 425531

4. Εγκαινιάζεται στις 19/12 η έκθεση φωτογραφίας «Το Άγιον Όρος μέσα από το φακό του οθωμανού φωτογράφου Αλή Σαμή Βέη, αρχιφωτογράφου και υπασπιστή του Σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ» στην αίθουσα Τέχνης του Δήμου Καλαμαριάς Remezzo. Μέχρι τις 20/1/2008. Τ: 2310 453110

5. Συνεχίζεται μέχρι τις 28/12 η έκθεση ζωγραφικής & αγιογραφίας του εργαστηρίου ζωγραφικής του Συλλόγου Γεωργίου Ψαράκη στην αίθουσα τέχνης του Ε’ Διαμερίσματος. Τ: 2310 853300

6. Συνεχίζεται μέχρι τις 20/1/2008 η έκθεση φωτογραφίας του Αγοραστού Παπατσάνη «Τα μανιτάρια ποζάρουν» στο Cafe Emigre. Τ: 2310 262282

7. Συνεχίζεται μέχρι την 21/1/2008 η έκθεση του ζωγράφου Ευθύμη Βαρλάμη «Τα Βουνά της Πατρίδας μου» στο ξενοδοχείο Electra Palace. Τ: 2310 294000

8. Μέχρι τις 29/2/2008 θα διαρκέσει η έκθεση ντοκουμέντων «Πέντε αιώνες περιηγήσεων και προσκυνημάτων στο Άγιον Όρος 1405-1930» στην Αγιορειτική Εστία.

Τ: 2310 263308

Δεν υπάρχουν σχόλια: