Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2007

Κώστας Παυλίδης

Ο τσιγγάνος τραγουδιστής συνεργάζεται φέτος το χειμώνα με τον απόγονο του μεγάλου μας τσιγγάνου δημιουργού, του Κώστα Χατζή, τον Αλέξανδρο

Ήσουν πολύ μικρός σε ηλικία όταν ήρθε η επιτυχία του «Rom». Πώς αντιμετώπισες τότε την επιτυχία αυτή και πώς την ξεπέρασες; Ένα παιδάκι 12 χρονών όπως ήμουν τότε δεν μπορεί να καταλάβει καν τι είναι επιτυχία, πόσο μάλλον να την εξαργυρώσει, έτσι; Ήμουν τυχερός, αν θέλεις, ή ήταν και μοιραίο που βρέθηκα από πολύ μικρός κοντά στον Μάνο Χατζιδάκι. Μετά το «Rom» έγινε το πρώτο μου συμβόλαιο στην εταιρεία του Μάνου Χατζιδάκι, τον «Σείριο». Αυτό με σημάδεψε… Ήμουν σαν απλός θεατής, ένα μικρό παιδάκι που κάθεται και τα παρατηρεί όλα. Εισέπραττα ό,τι μου ερχόταν ως δέκτης… Η επιτυχία ήρθε αργότερα, η μερική αναγνωρισιμότητα…

Πόσο διαφορετικός νιώθεις σήμερα από εκείνον των προηγούμενων δεκαετιών; Μετά από είκοσι χρόνια σχεδόν και μετά από τόσες εμπειρίες, έχω κατασταλάξει στο μυαλό. Αισθάνομαι ευτυχισμένος και ικανοποιημένος με όλα αυτά που έχω κάνει μέχρι στιγμής, λίγα και καλά. Έχουν αλλάξει όμως πολύ τα πράγματα γενικά από τότε, έχουν έρθει τα πάνω-κάτω. Δεν είναι τόσο αγνά όπως ήταν…

Ποια είναι η κυριότερη ανταμοιβή που πήρες από το ελληνικό τραγούδι; Οι συνεργασίες κι οι γνωριμίες που έχω κάνει. Την πρώτη φορά που τραγούδησα σε μαγαζί ήμουν 17 χρονών, με την Ελέ-νη Τσαλιγοπούλου. Εκεί τη γνώρισα, ε-κεί και τον Αντώνη Απέργη ο οποίος έχει γράψει σχεδόν όλα μου τα τραγούδια. Έτσι γνώρισα και καλούς μουσικούς, την αφρόκρεμα από παλιά, τον Ηρακλή Βαβάτσικα, τον Κώστα Καλδάρα, τον Θοδωρή Κοτεπάνο κι άλλους. Ξεκίνησα με τις καλύτερες προϋποθέσεις.

Σ’ ενδιαφέρει η τσιγγάνικη μουσική; Έτσι κι αλλιώς δεν μπορώ να την διώξω από πάνω μου. Kάποιες φορές ήθελα παλιά να πω τραγούδια στα τσιγγάνικα αλλά δεν ήθελε ο manager μου τότε, ήμουν μικρός βλέπεις. Έχω βάλει τραγούδια σε 2 δίσκους, όπως ένα από μια συναυλία του 1992 «Οι δικοί μας τσιγγάνοι», με διάφορους τσιγγάνους της Ελλάδας, όπου είπα το «Jastar amenge dur» που έγινε κι επιτυχία. Δεν υπάρχουν και πολλά τσιγγάνικα τραγούδια. Ανάλογα τι έχει ο καθένας μέσα του γράφει…

Πού βρίσκεσαι δισκογραφικά και συναυλιακά; Έχω κυκλοφορήσει τρεις προσωπικούς δίσκους κι έναν πρόσφατα με την Λιζέτα Καλημέρη, το «Νύχτα με αστέρια» όπου λέμε ο καθένας από τα μισά τραγούδια που έχει γράψει ο Αντώνης Απέργης. Έχω κάνει αρκετές συμμετοχές και δισκογραφικές συνεργασίες. Έχω επιλέξει τα τελευταία χρόνια και κάνω λίγα, επιλεκτικά πράγματα, δεν θα κάνω πολλές συναυλίες κι αυτές σε μικρούς χώρους. Έχω βαρεθεί σε όλα αυτά τα χρόνια την ψευτιά, δύσκολα βρίσκεις ανθρώπους που μυρίζουν το ίδιο άρωμα, που ταιριάζουν τα χνώτα σου. Είναι σαν να διαλέγεις τους φίλους σου. Έχω δει πολλά κι έχω απογοητευτεί.

info: Πλατώ,

Γ. Αγγέλου 14,

Τ: 2310 321389,

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου



by χρηστος μιχαλέρης

Δεν υπάρχουν σχόλια: